Mastering the Game of Life Week 8

Neutralization: Eenwording via doorademen

 

Een ‘probleem’ in de buitenwereld is een afspiegeling van een ‘conflict’ in je binnenwereld. Een conflict is niets anders dan de spanning die ontstaat tussen iets wat gewenst en ongewenst is. En als je die spanning niet neutraliseert, wordt deze onderdrukt en opgeslagen in je stressreservoir. Je lieve lichaam draagt het voor je. Totdat jij verantwoordelijkheid neemt.

Liefde oordeelt niet. Liefde heeft het niet over gewenst en ongewenst. Goed en fout. Dit is jouw perspectief. Jij hebt deze visie, deze mening en dat zaait de verdeeldheid. Dat is helemaal oke hoor, tenzij je het zat wordt. Dan wordt het tijd om je verantwoordelijkheid te nemen en te stoppen met de verschillende manieren van onderdrukken (via de D’s uit week 1 & 2 weet je nog?) 

Strijden tegen verdeeldheid (symptoombestrijding) lost niets op. Vingerwijzen of negeren ook niet. Vandaar dat zoveel wat je al hebt geprobeerd uiteindelijk niet werkt. Niet structureel.

Het antwoord? Dat komt uit dat andere bewustzijnsveld. Het veld waarin we voorbij ons menszijn kijken. Voorbij de fysieke vormen. De wereld van energie en frequentie. Het veld van LIEFDE. 

 Alles is liefde en Love is all you need. Dus ja, we gaan aan de slag met het grootste cliché van de wereld. En de grootste waarheid: LIEFDE! 

En het gaat er uiteindelijk om dat je dit ook zelf gaat ERVAREN. En dat lukt je niet door het bij kennis en theorie te laten. Zo zul je deze week ook in de Zoom zien! 

Zonnige Zeegroet,

 

Opname Zoom week 8

Audio Zoom week 8

 

The Shameless S.H.I.N.E. Formula

S = Suppression

Verzet tegen het leven

Rapid Recognition Kickstart

  • Discomfort (ongemak opmerken)
  • Denying (projecteren)
  • Disconnecting (naar je hoofd)
  • Doing (actie)
  • Distracting (verdoven)

H = Hypnosis

Je leeft niet, je slaapt!

Awakening Activation Principles

  • Self image
  • Samskara’s
  • Stories (limiting beliefs)
  • Stress
  • Selfimprovement-trap

I = Introspection

Van A naar B(innen!)

Impressive Illusion L.I.E.S.

  • Levels of Consciousness
  • Inside job (outside mirrors inside)
  • Eye on the I
  • Senses

N = Neutralization

Eenwording via doorademen

Harmonious Healing B.R.E.A.T.H. 

  • Breathing
  • Relaxation ( = surrender)
  • Emotions
  • Awareness
  • Thoughts
  • Heart

E =

Harmonious Healing B.R.E.A.T.H

 

In de Zoom van deze week licht ik dit uitgebreid toe.

Hieronder nog een keer in het kort de uitleg van de verschillende stappen.

Via HH B.R.E.A.T.H ga je voorbij aan verdeeldheid, aan het duale denken en maak je verbinding met het hoogste bewustzijnsniveau: Alles is Liefde. Alles is. Perfect.

B = Breath

Ademhalen is leven. Maar de meeste mensen halen ongezond adem. Ze leven niet, maar staan in overlevingsmodus.

De stappen die je in de B.R.E.A.T.H.-aanpak leert zorgen voor een harmoniserende, helende, verbindende manier van ademhalen. Je zenuwstelsel komt tot rust, stress wordt geneutraliseerd. Je komt meer in verbinding met jezelf omdat je durft te voelen. Wie durft te voelen en verbinden, kent zichzelf. En als je jezelf kent, hoef je niets meer te bedenken in je hoofd. Je weet! Je laat je leiden door je Intuitie! Of Het Leven. Of God. Net hoe je het wilt noemen.

R = Relaxation

Hoe haal je ontspannen adem? Dit heb je te leren.

De volgende stappen bouwen we in om je systeem het signaal VEILIG! te geven.

  • Begin met even 3 x zuchten (hèhè!)
  • Adem in door je neus en uit door je mond, gelijkmatig
  • Maak zachte ogen en test ze
  • Doe een innerlijke glimlach
  • Spits je oren, hoor de geluiden en verbind je met de onderliggende stilte
  • Neem de stilte mee naar je hart
  • Open je hart en verbind je met iemand die je lief is
  • Neem deze liefde mee naar je buik en adem langzaam en regelmatig in en uit
  • Je mag de in- en uitademing iets verlengen.

E = Emotions

Nu je zo ontspannen ademhaalt, kun je je aandacht richten op wat er in je leeft. Emoties willen graag stromen, in beweging zijn E-motion = Energy in motion. Maar veel emoties zitten vast. Die ervaar je dan als een blokkade. Iets zwaars, knijpends, drukkends of op een andere manier aandacht vragend.

Emoties zijn gewoon neutraal, maar dat ervaren we als mens niet zo. Met ‘fijne emoties’ heb je geen probleem. Het zijn de angstaanjagende, zware emoties die je hebt onderdrukt. Die zitten ‘vast’ en kunnen in beweging komen als jij ze laat weten dat het oké is. Als je zo ontspannen ademhaalt, voelt je lichaam een kans: Ahaaaa, ik kan wat onverwerkte shit naar boven brengen. Vandaar dat je je vaak juist slecht voelt als je gaat zitten om je beter te voelen. Het lichaam grijpt haar kans! Dat is dus eigenlijk fantastisch nieuws.

De weerstand die je voelt is een oude reactie: Angst om verzwolgen te worden, erin te blijven hangen. Totaal onterecht. Met deze ademhaling kun je dit. Blijf rustig doorademen en ga door naar de A van Awareness!

A = Awareness

Awareness is de on-ver-deel-de aandacht. Oordeelloos. Terwijl je doorademt, blijf je met die aandacht bij alles wat je ervaart, hoe onprettig het ook voelt. Wees je bewust dat je geen verwachtingen creëert over hoe en hoe snel dit voorbij moet zijn, want daarmee zet je druk en dat is weer spanning, die niet helpt, maar je reservoirtje van stress juist weer vult. 

T = Thoughts

Procesgedachten: Het is verleidelijk om tijdens het aandachtig voelen in je hoofd te schieten en te analyseren wat er gebeurt of wat iets betekent. 

Dit helpt niet. Het verhaal is leuk om te weten (als je er al achter komt), maar het leidt af van het werk en dat is doorvoelen en neutraliseren. Dus: Ga weer terug naar je lijf als dit soort gedachten opkomt. 

Willekeurige gedachten: Van die dingen dat je denkt: Waarom denk ik HIER nu aan? De boodschappen, iets van gisteren. Geeft niets. Dat is normaal. Gewoon weer terug naar je ademhaling en naar de emotie zodra je jezelf betrapt.

Negatieve gedachten: Die zijn gekoppeld aan een emotie. Kijk of je kunt voelen waar je het gevoel voelt dat deze gedachte(n) oproept/oproepen. En dan ga je naar die plek in je lijf en blijf je je ademhaling daarop richten. 

H = Heart

Liefde is het beste medicijn. Dus om de ademhaling nog krachtiger te maken, kun je je voorstellen dat je de liefde die door je hart heenstroomt gebruikt om de emotie gerust te stellen, uit te nodigen zich te laten zien en voelen. Zodat deze zich welkom en geliefd voelt. Want het is deel van je Zelf! Het is ook liefde. En je hart spreekt die taal. 

Vind je het moeilijk om je te verbinden met die emotie of gebeurt er voor je gevoel niets. Zet dan bewust de liefdeskracht van je hart in. Bijvoorbeeld door via je hart te ademen. Of een energetische verbinding te leggen tussen je hart en de emotie. Of dompel de emotie gewoon helemaal onder in het bad van liefde, in je hart! 

Je kunt je voorstellen dat zo alles wat vastzat in beweging komt en weer terug kan stromen in de Zee van Liefde. Of dit nu meteen gebeurt is niet relevant. Dingen hebben soms tijd nodig. En vertrouwen. En dat kost soms weer wat tijd.

Alles is goed, weet je nog?! 

Moraal van dit verhaal

Als alles er mag zijn, dan is er geen probleem! 

© 2023 Astrid Davidzon
All Rights Reserved
Design academie: Anita Faber
Fotografie Evelyn Koelewijn - Onbeperkt Puur