Technisch support

 

INLOGGEN

Inloggen
Ga naar https://davidzonline.nl en klik links bovenin op ‘Member login’.
Bij je aanmelding heb je een bevestigingsmail ontvangen met daarin je inloggegevens.

Heb je je inloggegevens niet meer?
Ga dan toch naar https://davidzonline.nl klik op ‘Member login’ en kies daar vervolgens voor ‘wachtwoord vergeten’.
Vul daar het e-mailadres in waarmee je je hebt aangemeld. Je ontvangt dan een e-mail met afzender WordPress.
In die mail staat een link waarmee je zelf een nieuw wachtwoord kunt instellen.
(Let op: WordPress wordt wel eens als spam gezien, dus check ook je spambox/reclamefolder even)

Lukt het inloggen niet?
Heb je wel inloggegevens, maar lukt het je toch niet om in te loggen?
Dan kan het zijn dat de browser waarmee je probeert in te loggen een oude instelling onthoudt.
Vaak lost het probleem op als je de ‘cache’ (het geheugen) van je browser leegt/wist. Dit doe je bij Instellingen. Per browser verschilt het, maar zoek even naar ‘cache/cookies/geheugen wissen’.

Na het inloggen
Na het inloggen ‘land’ je op een overzichtspagina (het dashboard) waar de 4 pijlers staan met al het aanbod van De Zonnebank. Daar kun je kiezen naar welk onderdeel je wilt gaan.

Iedere cursus heeft een ‘startpagina’. Op deze pagina word je welkom geheten, kun je uitleg lezen over hoe de cursus werkt en van hieruit kun je naar alle lessen van die cursus gaan. Dit kun je doen via de menubalk bovenin, of door op de afbeeldingen van de lessen te klikken in het overzicht op deze pagina.

Wil je helemaal terug naar het begin? Klik dan op Dashboard en je komt weer terug bij het overzicht met de 4 pijlers.

“Je hebt nog geen toegang”
Kom je op een pagina waar je deze melding ziet? Dan is dit wellicht een pagina waar je nog geen toegang toe hebt, of je bent toch nog niet ingelogd. Controleer in dat geval dus altijd even of je wel goed ingelogd bent. Twijfel je daarover? Klik dan op ‘Uitloggen’ in de menubalk of op deze link: Uitloggen.
En log daarna even helemaal opnieuw in.

Uitloggen
Om zeker te zijn dat je de volgende keer geen problemen hebt met inloggen raad ik je aan om na iedere sessie uit te loggen. Dit doe je door bovenin de menubalk te klikken op ‘uitloggen’.

Belangrijke extra tip
Loop je tegen technische problemen aan, kijk dan ook eens of het misschien wel lukt als je het met een ander apparaat probeert. Probeer je het met je smartphone en lukt dat niet? Probeer dan of het wel lukt als je het met een tablet of laptop probeert.

OM DE TRAINING TE KUNNEN VOLGEN

Je laptop, tablet of smartphone
Zorg ervoor dat het apparaat dat je gebruikt is geupdate en is voorzien van de nieuwste versies van apps en programma’s.

Internetverbinding
Om te kunnen inloggen dien je te beschikken over internet of wifi.

Werkboeken
In de cursussen krijg je werkboeken aangeboden. In het werkboek kun je notities typen. Maar let op: je dient het werkboek dan eerst te downloaden en op te slaan. Zoek het document vervolgens op je apparaat en open het van daaruit opnieuw. Nu kun je je notities erin typen en als je ze nu opslaat zullen je notities bewaard blijven.

Het werkboek is altijd een pdf-bestand. Om dit te kunnen openen moet je het programma Adobe Reader op het apparaat hebben waarmee je het wil openen. Heb je dit programma niet, dan kun je het hier gratis downloaden en installeren: https://get.adobe.com/nl/reader/

Audio’s/mp3’s
De audiobestanden die in de academie worden  aangeboden zijn geupload in Soundcloud
(www.soundcloud.com ) Met een laptop kun je deze gewoon in de les beluisteren. Om dit op een smartphone of tablet te kunnen afspelen dien je de app Soundcloud te hebben geïnstalleerd.

Zie je dit icoontje? 

Dan kun je een geluidsbestand ook downloaden. Op die manier kun je het ook zonder internetverbinding beluisteren.

Webinars / Facebook Lives
De webinars behorende bij de lessen worden opgenomen op de desbetreffende pagina.
Bovenaan zie je het schema van welk webinar wanneer wordt gegeven. Wanneer je doorscrollt, vind je de opnames van de webinars en van de ‘spontane’ Facebook Live uitzendingen die de moeite waard zijn om op te nemen in de Zonnebank.

CONTACT

Mocht er toch nog iets technisch niet lukken of niet werken, dan kun je ook altijd mailen naar support@zoninjeleven.nl.

OPZEGGEN LIDMAATSCHAP

Je lidmaatschap loopt via een automatische incasso.
Maandelijks wordt je lidmaatschapsgeld automatisch afgeschreven tot wederopzegging.

Mocht je je lidmaatschap willen beëindigen, dan geldt hiervoor een opzegtermijn
van 10 werkdagen. Je lidmaatschap wordt dan beëindigd per de laatste dag van de laatste door jou betaalde termijn.
Vanaf die datum heb je dan ook geen toegang meer tot de online academie.

Stuur een mail naar support@zoninjeleven.nl en wij zorgen ervoor dat het lidmaatschap en de automatische incasso wordt stopgezet.
Je ontvangt hiervan een bevestiging.

© 2023 Astrid Davidzon
All Rights Reserved
Design academie: Anita Faber
Fotografie Evelyn Koelewijn - Onbeperkt Puur